Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Słaba sprzedaż w niepogodę

28 października 2010 | Ekonomia | p.r. reuters
źródło: Rzeczpospolita

Heineken – spółka, o której się mówi w Amsterdamie

Trzeci na świecie browar sprzedał w III kwartale mniej piwa, niż zakładano, bo niepogoda latem, działania oszczędnościowe i niskie zaufanie konsumentów do gospodarki wpłynęły na spadek spożycia w Europie i Ameryce. Akcje browaru taniały więc wczoraj w Amsterdamie o ponad 4 proc.

Heineken sprzedał 43,8 mln hl piwa wobec przewidywanych 46,09 mln. W porównywalnych warunkach oznacza to spadek o 2,2 proc., choć wynik skonsolidowany świadczy o wzroście sprzedaży o 24 proc. po uwzględnieniu kupionego meksykańskiego FEMSA.

W I półroczu spadek wyniósł 3,09 proc. Obroty kwartalne wzrosły o 13 proc., do 4,6 mld euro, a zysk netto o 10 proc., do 520 mln.

Gerard Rijk z ING wyjaśnia, że w Europie Zachodniej i Rosji wypito mniej piwa z powodu gorszej pogody, ale prognozy dla firmy są dobre dzięki spodziewanym synergiom i rosnącym zyskom. Uważa, że należy kupować akcje Heinekena, których cena docelowa wynosi 47 euro.

Brak okładki

Wydanie: 8764

Spis treści
Zamów abonament