Polska to luksusowy zaścianek
Polacy za marki z najwyższej półki wciąż uważają lepsze towary masowe
Badania przeprowadzone przez SGH potwierdzają, że jeśli chodzi o rynek towarów luksusowych, ciągle jesteśmy europejskim zaściankiem. Spośród siedmiu najcenniejszych marek odzieżowo-biżuteryjnych w Polsce obecne są jedynie dwie, i to z końcówki tego zestawienia, czyli Armani i Burberry. W przypadku potentatów branży i jednocześnie najwyżej ocenianych przez rynek, jak Louis Vuitton, Gucci i Hermes, widoki na otwarcie butików są nadal słabe. Choć od lat się o nich spekuluje, to jednak konkretów brak. Tymczasem Luis Vuitton ma już od dawna sklepy w Pradze, Budapeszcie czy Kijowie.
Stąd trudno się dziwić, że skoro tych marek na ulicach nie widać, to w badaniu uzyskiwały jedynie jednocyfrowy poziom wskazań. – Drogie marki nie są w Polsce tak znane. Z kolei taki Adidas u nas mocno kojarzy się z marką zachodnią, a więc lepszą, którą jednocześnie można kupić bez problemu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta