Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na drugim planie największych sław

05 lutego 2011 | Życie Warszawy | Dominika Węcławek
Tadeusz Prejzner (na dole) komponował m.in. dla tak klasycznych kabaretów jak Dudek czy STS. Tu Alina Janowska  i Wojciech Siemion  w „Oskarżonych” STS-u (1964 r.)
źródło: Forum
Tadeusz Prejzner (na dole) komponował m.in. dla tak klasycznych kabaretów jak Dudek czy STS. Tu Alina Janowska i Wojciech Siemion w „Oskarżonych” STS-u (1964 r.)

Kompozytor Tadeusz Prejzner nagrywał z największymi postaciami polskiej sceny. Teraz ukazały się jego wspomnienia. „Muzyka była zawsze w nas” – opisuje dzieje rodziny równie niezwykłej jak on sam

Prejzner tworzył piosenki dla STS-u i Dudka, spotykał się na wielogodzinnych freejazzowych sesjach z Janem „Ptaszynem” Wróblewskim czy Tomaszem Stańką. Powinien być więc w panteonie polskiej muzyki obok znakomitych kolegów, tymczasem nie cieszy się choćby promilem tej sławy. Jak to możliwe?

Dołączył do grona

– Ojciec o nią nie zabiegał, a może po prostu nie miał takiego charakteru, żeby pchać się łokciami na szczyt – wspomina Małgorzata Prejzner, jedna z dwóch córek artysty. I dodaje, że wszystko, co zaczynał, pozostawiał niedokończone.

– Nagrywał z Urszulą Dudziak przed jej wyjazdem do USA i jakoś potem nie wracał do sprawy. Robił muzykę do filmów i sztuk teatralnych, by po jakimś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8845

Spis treści
Zamów abonament