Sprzedaż drukarek w górę
Polskie firmy i konsumenci doceniają zalety korzystania z urządzeń wielofunkcyjnych, które zastępują drukarki.
W kryzysowym 2009 r. sprzedaż drukarek czarno-białych i kolorowych, według danych IT Resellera, spadła odpowiednio o 44,4 proc. i 33,6 proc. W ubiegłym roku sprzedaż nie wróciła co prawda do poziomu z 2008 r., ale była wyższa niż w słabym 2009 r. W 2010 r. klienci kupili 270,2 tys. drukarek czarno-białych (wzrost o 22 proc. w porównaniu z 2009 r.) i 35,15 tys. kolorowych (zmiana o 1,4 proc.).
Najwięcej drukarek czarno-białych (32,9 proc. wszystkich) sprzedał Hewlett-Packard (89 tys. szt.). Po piętach deptał mu Samsung, który znalazł klientów na 88,3 tys. urządzeń. Najdynamiczniej, bo o 158 proc., sprzedaż zwiększyła Kyocera, która sprzedała 18,2 tys. drukarek.