Zamieniamy wierzytelności na gotówkę
Debata | Przedstawiciele największych polskich firm faktoringowych dyskutują o swojej branży
Czy można powiedzieć, że faktoring nie jest wystarczająco znanym produktem?
≥Andrzej Żbikowski, prezes ING Commercial Finance Polska SA: Sądzę, że ta teza nie przystaje do rzeczywistości. Usługa oferowana przez profesjonalne instytucje faktoringowe w Polsce jest obecna od 15 lat. Coraz więcej klientów spotyka się z tym produktem. Firmy, które kiedykolwiek mogłyby być odbiorcą usługi faktoringowej, z pewnością już o faktoringu słyszały. Jest to nadal branża młoda, z ogromnym potencjałem rozwoju i wydaje się, że w kolejnych latach faktoring będzie rósł jeszcze szybciej niż gospodarka. Dlaczego? Faktoring ma same zalety i klienci chcą z niego korzystać.
≥Jerzy Ostrowski, prezes Fortis Commercial Finance: Faktoring jest rozpoznawalny, w Polsce funkcjonuje od 1994 roku. Możemy zatem mówić o sporym doświadczeniu. Na polskim rynku rozwija się bardzo dynamicznie, szybciej niż w innych krajach. Polska jest obecnie na 12. w Europie miejscu pod względem wielkości obrotu faktoringowego. W ostatnich pięciu latach obrót naszego sektora wzrósł ponadczterokrotnie. Na świecie półtorakrotnie. Nie można zatem mówić, że faktoring nie jest dostatecznie znaną usługą.
≥Elżbieta Urbańska, prezes PKO BP Faktoring: Powstają jednak pytania: Dlaczego inne kraje nas wyprzedziły, dlaczego to my musieliśmy doganiać Europę Zachodnią? U nas faktoring zaczął się rozwijać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta