Podpora czeskiej gospodarki
Firma będąca potęgą już w socjalistycznej Czechosłowacji po wejściu w skład grupy Volkswagena wzmocniła swoją pozycję w europejskiej motoryzacji
Trzecia pozycja, na jakiej uplasowała się w rankingu CE TOP 500 Skoda, potwierdza, że firma z logo w kształcie indiańskiej strzały jest kołem napędowym czeskiej gospodarki. W pierwszym półroczu 2011 z zakładów Skody wyjechało ponad 356 tys. samochodów, o 24 proc. więcej niż przed rokiem. W lipcu wyniki jeszcze się poprawiły – produkcja była już większa od ubiegłorocznej o prawie 29 proc. Pozycja lidera, jaką na motoryzacyjnej mapie regionu zajmują Czechy, pozostanie więc dzięki Skodzie niezagrożona.
– Skoda nabiera coraz większego tempa i nie zamierza zdejmować nogi z pedału gazu. W najbliższych latach wprowadzimy na rynek kilka nowych modeli, poszerzając gamę oferowanych samochodów – zapowiada Jurgen Stackmann, członek zarządu marki Skoda odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Imponujący rozwój
Tempo wzrostu sprzedaży czeskiego producenta może imponować, zwłaszcza w Europie Zachodniej. Pod koniec pierwszego półrocza dużym zainteresowaniem auta Skody cieszyły się w Belgii (wzrost sprzedaży w czerwcu o 48,2 proc.), Holandii (38,8) czy Wielkiej Brytanii (18,7). W całej Europie od stycznia do czerwca Skoda sprzedała 262,1 tys. aut, o prawie 8 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy tymczasem cały rynek europejski skurczył się o prawie 2 proc.
Również na rynkach pozaeuropejskich i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta