Zwrot kosztów, opieka, odszkodowanie lub inny bilet
bilety lotnicze | Nie wyleciałeś, bo zabrakło dla ciebie miejsca w samolocie? Lot odwołano lub był opóźniony o kilka godzin? Nawet się nie spodziewasz, jak wiele ci przysługuje w takich sytuacjach
Pasażer linii lotniczych jak każdy klient ma swoje prawa. Większość z nich jest uregulowana w europejskim rozporządzeniu WE nr 261/2004 z 2004 r.
Regulacje te dotyczą sytuacji, kiedy pasażer nie został wpuszczony na pokład samolotu nie ze swojej winy (np. z powodu overbookingu, czyli sprzedania przez linię lotniczą większej liczby biletów niż jest miejsc w samolocie), dużego opóźnienia lotu lub jego odwołania. Unijne przepisy obejmują wszystkich pasażerów odlatujących z lotniska w państwie członkowskim UE, a także tych, którzy odlatują z innego kraju, ale lądować będą na terenie Unii; dodatkowy warunek: lot obsługiwany jest przez przewoźnika z UE.
Co istotne, przepisy dotyczą nie tylko tradycyjnych linii lotniczych, ale także linii tanich oraz czarterów, czyli lotów będących częścią zorganizowanych wycieczek (nie dotyczy to sytuacji, gdy wycieczka jest odwołana z innych powodów niż odwołanie lotu). Poza tym zasady opisane w rozporządzeniu obejmują osoby, które podróżują na podstawie biletów-nagród wystawionych w ramach programów lojalnościowych.
Nie lecisz, bo się nie mieścisz
Zdarza się, zwłaszcza podczas lotów międzykontynentalnych, że linie lotnicze sprzedają więcej biletów, niż jest miejsc na pokładzie. Część firm kupuje najdroższe bilety uprawniające do lotu w dowolnym terminie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta