Polacy w czasach kryzysu
Raz mówi się o nim więcej, raz mniej, ale niestety cały czas skutecznie psuje humor konsumentom praktycznie w całej Europie. Kryzys ciągle trwa. Czy można sobie z nim poradzić? Podobno Polak potrafi… Jak walczy z nim na co dzień?
Pod koniec ubiegłego roku Program Jakość Obsługi przeprowadził badania, by znaleźć odpowiedź na pytanie, czy i w jakim stopniu Polacy odczuwają skutki kryzysu gospodarczego oraz jak w ostatnich miesiącach zmienił się ich koszyk zakupów. Wzięło w nim udział 2500 konsumentów z całej Polski.
Oddech kryzysu na plecach
Aż siedmiu na dziesięciu Polaków przyznało, że ich poziom życia się obniżył i na własnej skórze odczuwają skutki kryzysu. Na kryzys najbardziej narzekają mieszkańcy mniejszych miejscowości i wsi. Najlepiej jest w tych największych miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców, bo tam najwięcej osób stwierdza, że kryzys jeszcze ich nie dopadł.
Wielu z nas musiało zmniejszyć swoje wydatki na zakupy i zmienić marki produktów. 67 proc. badanych rzadziej robi zakupy i ogranicza swoje wizyty w sklepach i centrach handlowych. Są to przede wszystkim kobiety – co trzecia przyznaje, że musiała wprowadzić takie ograniczenia.
Musieliśmy także praktycznie wszędzie zmniejszyć swoje wydatki. Dlatego wielu konsumentów chętniej szuka promocji, przecen i wyprzedaży – ośmiu na dziesięciu badanych twierdzi, że obecnie mają one większy wpływ na to, gdzie i co kupują. 63 proc. uważa również, że sklepy internetowe to lepszy pomysł na zakupy w trakcie kryzysu. Potwierdzają to też wyniki wcześniejszego badania Programu Jakość Obsługi (sklepy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta