Ekożywność zyskuje nad Wisłą
Coraz więcej firm zarabia na ekologicznej żywności. W tym roku wartość rynku osiągnie 450 mln zł
– Wzrost sprzedaży żywności ekologicznej w Polsce jest od kilku lat dynamiczny, rzędu kilkudziesięciu procent rocznie. Przemawia za nim coraz większa świadomość żywieniowa konsumentów, która wspierana jest przez wszechobecną promocję tzw. zdrowego odżywiania w mediach – mówi „Rz" Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG.
W przeciwieństwie do Europy Zachodniej, gdzie boom na ekożywność zaczął się znacznie wcześniej, Polska jest nadal młodym rynkiem w fazie rozwoju. Firma badawcza Euromonitor International podaje, że np. w Niemczech wydatki – i to tylko na przetworzone i zapakowane ekologiczne artykuły spożywcze – sięgają 2 mld euro (ponad 8 mld zł) rocznie. W Polsce w tym roku zbliżą się do 270 mln zł.
Bazary i markety
W 2011 roku wartość całego rynku detalicznego żywności ekologicznej w naszym kraju zwiększyła się o niemal jedną czwartą, do 375 mln zł – szacuje w raporcie „Żywność ekologiczna w Polsce 2011" agencja badawcza Inquiry. Jej zdaniem w tym roku ma ona szanse pójść w górę o kolejne 20 proc.
– W 2015 r. wydatki na żywność ekologiczną w Polsce powinny sięgnąć 700 mln zł – szacuje Agnieszka Górnicka, prezes firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta