Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Coraz lepsza jakość obsługi w Polsce?

15 marca 2012 | Międzynarodowy Dzień Konsumenta
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita
źródło: Rzeczpospolita

Już od czterech lat Program Jakość Obsługi nieprzerwanie prowadzi badanie opinii konsumentów w całej Polsce. Najnowsze wyniki pokazują, że jakość obsługi klienta ma się coraz lepiej, co jednak nie oznacza, że został osiągnięty zadowalający poziom satysfakcji. Firmy i instytucje mają jeszcze wiele do poprawienia

Jest lepiej, ale...

Główny wskaźnik jakości obsługi znajduje się nadal poniżej poziomu 50 proc. zadowolenia klientów. Nie można jednak nie zauważyć, że od 2008 roku nastąpił wzrost o 20 punktów proc. Większość z nas obserwuje, że firmy coraz częściej przykładają większą uwagę do właściwej obsługi klienta.

Z perspektywy Programu Jakość Obsługi widać też, że coraz więcej firm regularnie obserwuje wyniki poziomu satysfakcji i aktywnie włącza się w dialog ze swoimi klientami. Dzięki temu zyskują cenne informacje, które służą do poprawy obowiązujących standardów czy wprowadzania rozwiązań, które zapewniają wyższy poziom obsługi.

Klienci tracą za dużo czasu

Ze szczegółowej analizy wynika, że konsumenci najbardziej narzekają na organizację i czas obsługi. To właśnie swój czas cenią coraz bardziej i nie chcą go niepotrzebnie marnować. Taki trend jest też widoczny m.in. w dynamicznie rozwijającym się rynku zakupów i usług internetowych, które coraz częściej wprowadzane są też przez firmy obecne dotychczas tylko na rynku tradycyjnym.

Firmy powinny też zwrócić uwagę na personel,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9183

Wydanie: 9183

Spis treści
Zamów abonament