Więcej prezesów z polisą
Ubezpieczone zarządy zwiększają wiarygodność firmy – mówi szefowa Chartisa
Rz: Czy spadek udziału PZU w rynku korporacyjnym następuje kosztem waszego wzrostu?
Agnieszka Żołędziowska: Gdyby PZU nie tracił klientów na własne życzenie, jego pozycja utrzymywałaby się na niezmienionym poziomie. Jeszcze do niedawna spółka ta miała ponad 70-proc. udział w rynku. Jako że ubezpieczyciel zdecydował się oczyścić portfel i zmienić własną politykę, inni mogą tę część rynku przejąć. Zakładam jednak, że to, czego prezes Andrzej Klesyk się pozbywa, to biznes nierentowny, a taki nas nie interesuje. W ubezpieczeniach korporacyjnych jesteśmy partnerem dla ok. 50 proc. największych polskich firm według rankingu publikowanego przez „Rz". W tym segmencie mamy ok. 30 – 40 proc. udziału w rynku.
Czyli jesteście nastawieni na klientów dużych.
Tak, zgodnie z definicją rynku polskiego interesują nas głównie duże korporacje. Jednocześniey coraz więcej firm...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta