Co zrobić, by klient był zadowolony i lojalny?
ROZMOWA | Mirosław Bartoń, prezes zarządu Vision SecretClient sp. z o.o.
To pytanie zadaje sobie pewnie niejedna firma, menedżerowie i dyrektorzy odpowiedzialni za obsługę klienta, marketing i sprzedaż. W jaki sposób budować dobre relacje z klientami i dbać o najwyższe standardy obsługi? O odpowiedź poprosiliśmy firmę specjalizującą się w badaniu opinii klientów oraz planowaniu strategicznym i prowadzeniu programów lojalnościowych i motywacyjnych.
Czy znany od dawna slogan marketingowy „Zadowolony klient powie o firmie trzem znajomym, a niezadowolony dziesięciu", jest nadal aktualny?
W pewnym sensie tak, ale w dobie Internetu skala jest już inna. Niezadowolony klient może prosto i szybko zamieścić informacje w Internecie i w ten sposób trafić do tysięcy konsumentów, dzieląc się swoją opinią i spostrzeżeniami. Coraz łatwiejsza wymiana informacji sprawia, że konsumenci są coraz bardziej świadomi, jak wybierać firmę, z której produktów lub usług chcą skorzystać.
Co więc może zrobić firma? Jak powinna reagować na zamieszczane w Internecie opinie na jej temat, zwłaszcza te negatywne?
Odpowiedź wydaje się prosta: firma powinna doprowadzić do sytuacji, w której niezadowolonych klientów będzie jak najmniej lub wcale.
Ale jak do tego doprowadzić?
Najlepiej najpierw poznać obecny poziom satysfakcji klientów firmy. I nie trzeba od razu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta