Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co zrobić, by klient był zadowolony i lojalny?

15 marca 2012 | Międzynarodowy Dzień Konsumenta
źródło: Materiały prasowe

ROZMOWA | Mirosław Bartoń, prezes zarządu Vision SecretClient sp. z o.o.

To pytanie zadaje sobie pewnie niejedna firma, menedżerowie i dyrektorzy odpowiedzialni za obsługę klienta, marketing i sprzedaż. W jaki sposób budować dobre relacje z klientami i dbać o najwyższe standardy obsługi? O odpowiedź poprosiliśmy firmę specjalizującą się w badaniu opinii klientów oraz planowaniu strategicznym i prowadzeniu programów lojalnościowych i motywacyjnych.

Czy znany od dawna slogan marketingowy „Zadowolony klient powie o firmie trzem znajomym, a niezadowolony dziesięciu", jest nadal aktualny?

W pewnym sensie tak, ale w dobie Internetu skala jest już inna. Niezadowolony klient może prosto i szybko zamieścić informacje w Internecie i w ten sposób trafić do tysięcy konsumentów, dzieląc się swoją opinią i spostrzeżeniami. Coraz łatwiejsza wymiana informacji sprawia, że konsumenci są coraz bardziej świadomi, jak wybierać firmę, z której produktów lub usług chcą skorzystać.

Co więc może zrobić firma? Jak powinna reagować na zamieszczane w Internecie opinie na jej temat, zwłaszcza te negatywne?

Odpowiedź wydaje się prosta: firma powinna doprowadzić do sytuacji, w której niezadowolonych klientów będzie jak najmniej lub wcale.

Ale jak do tego doprowadzić?

Najlepiej najpierw poznać obecny poziom satysfakcji klientów firmy. I nie trzeba od razu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9183

Wydanie: 9183

Spis treści
Zamów abonament