Szara strefa zatapia branżę demontażu starych aut
Motoryzacja. Polski rynek demontażu starych aut nie rozwija się z powodu nielegalnie działających warsztatów
Szacuje się, że ok. 500–800 tys. pojazdów każdego roku złomowanych jest w szarej strefie. W legalnych punktach – zaledwie 200 tys. – Na nieszczelności systemu traci ekologia i gospodarka – twierdzi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Największe szkody przynosi proceder skupowania przez szarą strefę wyeksploatowanych pojazdów na podstawiane lub fikcyjne osoby. Zdarza się, że tzw. słupy teoretycznie są właścicielami kilkuset samochodów. Powszechne jest także wystawianie przez nieuczciwych recyklerów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta