Trudne łączenie dużych kablówek
Wysokie ceny hamują apetyty inwestorów na płatną telewizję
Urszula Zielińska
Sieciom telewizji kablowej jako branży nie przybywa już abonentów. 2011 rok zakończyły z 4,6 mln klientów, podobnie jak rok 2010. Przychody kablówek jednak rosną. Głównie dzięki temu, że poszerzają ofertę o kolejne usługi – także te dla nich nietypowe, bo mobilne. W ten sposób sprzedają abonentom coraz większe pakiety.
Największe i najzasobniejsze sieci rosną jednak także dzięki temu, że przejmują konkurentów. Robią to na dwa sposoby: powoli konsolidując mniejsze sieci obsługujące kilka – kilkadziesiąt tysięcy mieszkań lub szybko, za jednym razem nabywając pokaźną część kablowego tortu. O ile przykładów realizacji pierwszego wariantu wzrostu poprzez przejęcia jest wiele (tak działały lub działają od lat Hyperion, Inea, Vectra czy Multimedia Polska), o tyle...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta