Wielka bitwa o polskie tory
W 2012 r. PKP Polskie Linie Kolejowe mają wydać na nowe tory prawie 6 mld zł. Kto na tym zarobi?
Jeżeli władzom spółki odpowiedzialnej za budowę i modernizację torów uda się w tym roku zapłacić faktury warte prawie 6 mld zł, wyda na swoje inwestycje o 2,2 mld zł więcej niż w roku ubiegłym. I więcej niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich lat. To doskonała wiadomość dla firm zaangażowanych na tym rynku.
Plany PKP PLK przewidują również ogłoszenie w tym roku kolejnych przetargów. Podzielone mają być zlecenia warte ponad 5,4 mld zł. O te kontrakty coraz ostrzej walczą firmy nie tylko obecne na naszym rynku od lat, ale i te dopiero próbujące zdobyć w Polsce pozycję i doświadczenie. Ceny oferowane przez nie w przetargach są nawet o blisko 40 proc. niższe niż wartość kosztorysowa planowanej inwestycji. – W ciągu ostatniego roku żaden z tzw. tradycyjnych na rynku wykonawców nie zdobył znaczącego kontraktu kolejowego – mówi Maciej Radziwiłł, prezes Trakcji Polskiej.
Rządowe plany
Na ten rok planowana jest warta ok. 2 mld zł modernizacja torów z Warszawy do Radomia. Na rozstrzygnięcie czeka też ogłoszony w tym roku remont trasy Rail Baltica.
– Większość dużych przetargów zaplanowanych na ten rok została już rozpisana, ich wartość to ok. 3 mld zł. Pojawić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta