Nagana lub upomnienie niezależnie od tego, kiedy było naruszenie
Pracownik samorządowy musi zawiadomić pracodawcę o tym, że prowadzi działalność gospodarczą. Ma na to 30 dni od jej startu. Brak takiego pisma upoważnia szefa do ukarania go
- Pracownik jednostki samorządowej nie złożył oświadczenia o podjęciu działalności gospodarczej. Twierdzi, że zapomniał. Sama działalność nie ma zaś najmniejszego związku z jego obowiązkami służbowymi i zakresem zadań naszej jednostki. Czy za to, że nie złożył oświadczenia, musimy nałożyć karę porządkową, skoro w tym wypadku niedopatrzenie jest małe i nie wpływa także na pracę tej osoby? – pyta czytelnik.
Co do zasady ustawa z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (DzU nr 223, poz. 1458 ze zm.)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta