Flaga już nie taka święta
Euro 2012 wygenerowało festiwal symboli narodowych. Czy ich wykorzystywanie do celów komercyjnych jest zgodne z prawem?
– Nie mam nic przeciwko używaniu flagi na stadionach, a nawet na autach, ale bez wykorzystywania jej do sprzedaży Coca-Coli, a tym bardziej alkoholu – mówi Wiesław Johann, sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku. – Zawiadomiłem prokuraturę, gdyż doszło do znieważenia flagi przez umieszczanie na nich reklam piwa i napojów przez wielkie koncerny.
Co mówią przepisy? Ustawa o godle, barwach i hymnie RP stanowi, że otaczanie szacunkiem i czcią symboli RP jest obowiązkiem każdego obywatela. Nie wolno ich umieszczać na przedmiotach obrotu handlowego, ale mogą trafiać na towary w formie stylizowanej. Jest też sankcja: za publiczne znieważenie symbolu narodowego grozi więzienie do roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta