Jak ochronić się przed nieuczciwymi działaniami konkurenta w sieci
Przedsiębiorca równocześnie z utworzeniem firmy powinien zarejestrować swoje domeny internetowe i znaki towarowe. Uniknie w ten sposób dodatkowych kosztów w przyszłości
Mimo iż domena internetowa i prowadzona na niej strona internetowa jest postrzegana jako wizytówka firmy w Internecie, niemal połowa polskich firm nie ma swojej strony internetowej, a jeszcze mniej chroni swoje oznaczenia firmowe poprzez ich rejestrację.
Kto pierwszy, ten lepszy
Rejestracja domen internetowych oraz znaków towarowych następuję zgodnie z zasadą pierwszeństwa zgłoszenia – first come, first served. W przypadku, gdy przedsiębiorca zaniedbał rejestracji domeny internetowej na początku prowadzenia działalności, przy późniejszej próbie rejestracji może się okazać, że jest ona już zarejestrowana przez osobę trzecią prowadzącą działalność gospodarczą o zbliżonym profilu.
Zdarza się również, że identyczna domena do już istniejącej, różniąca się tylko poziomem (com.pl, info.pl wobec już zarejestrowanej domeny.pl), zostaje zarejestrowana przez osobę trzecią. Taki stan niewątpliwie nie jest korzystny dla firmy.
Klienci, szukając w Internecie informacji o firmie mogą trafić, zamiast na jej stronę, na stronę konkurenta posiadającego łudząco podobną domenę. W takich przypadkach firma może domagać się stwierdzenia przez sąd naruszenia swoich praw przez rejestrację spornej domeny przez osobę trzecią.
W polskim porządku prawnym brak osobnego aktu prawnego regulującego działania w Internecie. Sprawę komplikuje również fakt, iż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta