Sikorsky z Mielca w świat
Mick Mauer | Polska to brama do interesów w regionie – mówi nowy prezes Sikorsky Aircraft Corporation
Rz: Sikorsky Aircraft, producent helikopterów Black Hawk – oferowanych obecnie polskiej armii w wersji S-70i – coraz śmielej wkracza na europejski rynek. Przez dekady wydawało się, że wystarczają wam zamówienia US Army.
Mick Maurer: Nadal to podstawa naszego biznesu. W najbliższym miesiącu podpiszemy z rządem umowę na dostawy kolejnych 500 śmigłowców, na tym kontrakcie zyska nasz polski zakład PZL Mielec. Na razie sytuacja firmy jest niezła, portfel spodziewanych zamówień szacujemy na ok. 11 mld dolarów. Sądzimy, że poza zleceniem na pół tysiąca śmigłowców w czterech wersjach dla sił lądowych USA i US Navy sprzedamy jeszcze 100 – 150 helikopterów innym, również zagranicznym, klientom.
Dlaczego jednak europejscy klienci są dla Sikorsky Aircraft tak ważni? To skutek kryzysu?
Firma Sikorsky w ostatnich latach bardzo się rozwinęła a wiemy, że rządowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta