Ciasteczka mogą być niestrawne
Nowe przepisy dotyczące stosowania cookies są niekorzystne dla internautów, reklamodawców i wydawców – wskazuje ekspert.
Od 22 marca obowiązują nowe przepisy dotyczące stosowania plików cookies i coraz częściej słychać głosy wskazujące na ich negatywne aspekty. Zmiana prawa uderza w wydawców i reklamodawców. Wzrost liczby osób, które nie będą akceptować polityki korzystania z cookies przez serwisy, obniży skuteczność i mierzalność działań reklamowych w Internecie. Stracą na tym sami użytkownicy, ze względu na których ustawodawca dostosował polskie przepisy do prawa unijnego.
Nowelizacja ustawy Prawo telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r. ma pomagać internautom w świadomym podejmowaniu decyzji o tym, czy godzą się z polityką stosowania plików cookies przez właścicieli stron www. Serwisy zobowiązane są do informowania użytkowników o fakcie i celu korzystania z tej technologii oraz uzyskania stosownej zgody na przechowywanie i używanie plików.
Jakie konsekwencje
Ustawodawca, chcąc dostosować polskie przepisy do wymogów UE, zupełnie pominął działania edukacyjne wskazujące, czym są pliki cookies i jakie są skutki ich stosowania. Konsekwencje tego ponoszą sami użytkownicy Internetu.
Od marca prawie na każdym portalu emitowane są, niekiedy w inwazyjnej formie, komunikaty o stosowaniu tej technologii. Część użytkowników może traktować je jako ostrzeżenie przed zagrożeniem, ponieważ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta