Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na początku była trauma

12 kwietnia 2013 | Teatr Wielki, Opera Narodowa
fot. kamil zacharski
źródło: Rzeczpospolita
fot. kamil zacharski

Kompozytor Wojtek Blecharz wyjaśnia, dlaczego w „Projekcie ’P’” zaprasza widzów na tajemniczą wyprawę po budynku Teatru Wielkiego.

Jak zareagował pan na propozycję skomponowania opery?

Wojtek Blecharz: Ona konkretyzowała się stopniowo. Na początku było spotkanie grupy młodych kompozytorów z Mariuszem Trelińskim, każdy mówił o swoim pojmowaniu opery, o własnych zamierzeniach i poszukiwaniach. Dyskusji było więcej, aż narodził się z tego „Projekt 'P'", do którego zostałem zaproszony.

Pan, kompozytor, który nie lubi opery, z wyjątkiem barokowej?

Dla mnie opera jest sztuką hybrydową, tak jak w baroku właśnie, kiedy płynnie łączyła muzykę, kostiumy, ruch sceniczny, libretto. Lub obecnie, gdy jej forma ewoluuje. To, co proponuję w „Transcryptum", rozegra się w pięciu przestrzeniach Teatru Wielkiego. Widzowie będą je napotykać, wędrując w pięciu grupach, każda pozna tę samą historię w innej kolejności. Moja opera opowiada o strukturze traumy psychologicznej, która nigdy nie powraca w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9510

Wydanie: 9510

Spis treści
Zamów abonament