Ile decybeli w telesprzedaży
Poziom głośności reklam nie może przekroczyć poziomu tej, która jest w audycji przed ich emisją.
Kwestie związane z poziomem głośności reklam i telesprzedaży emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej są uregulowane w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 30 czerwca 2011 r. w sprawie sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży. Jak wynika z treści tego aktu prawnego poziom głośności reklam i telesprzedaży nie może przekroczyć poziomu głośności samej audycji. W załączniku do tego rozporządzenia podano również procedurę pomiarową.
Były problemy
Treść rozporządzenia została zmieniona w styczniu 2013 r. z dwóch powodów. Po pierwsze należało dostosować polskie przepisy do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego, a poza tym dotychczasowe uregulowania okazały się nieskuteczne. Dotychczasowa regulacja nakazywała nadawcy porównanie poziomu głośności części audycji poprzedzającej blok reklamowy z poziomem głośności samego bloku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta