Polacy w sklepach liczą każdy grosz
Handel | Choć gospodarka przyspiesza, to w prognozach podstawowych wydatków na 2014 r. nie widać ożywienia.
piotr mazurkiewicz
Dzięki wciąż utrzymującym się wydatkom konsumpcyjnym Polaków branża handlowa w apogeum globalnego kryzysu w 2008 czy 2009 r. umożliwiła wzrost krajowego PKB. Jednak pod koniec 2012 r. korzystny trend się zmienił i wydatki w sklepach zaczęły spadać.
Choć już został odtrąbiony koniec kryzysu, to, przynajmniej w odniesieniu do prognozowanych wydatków na 2014 r., w najbardziej podstawowych kategoriach wciąż daleko od ożywienia.
Według firmy Euromonitor International obroty sieci zajmujących się tzw. handlem ogólnospożywczym (głównie żywność, jak również produkty chemiczne, kosmetyki) w 2014 r. wyniosą 177 ,2 mld zł. W cenach stałych, czyli bez uwzględniania inflacji, jest to tyle samo, co rok temu. Choć dane mogą za jakiś czas zostać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta