Małe sklepy bez szans
Handel | Klienci oszczędzają, a dyskonty atakują. W efekcie w tym roku może zniknąć ponad 8 tys. małych sklepów.
piotr mazurkiewicz
Polski rynek zmienia się błyskawicznie. W ostatnich latach liczba małych, tzw. tradycyjnych sklepów systematycznie spada. Jednak według danych firmy Euromonitor International w tym roku zjawisko to gwałtownie przyspieszy.
W 2014 r. zamkniętych zostanie ponad 8 tys. placówek. To najwyższa liczba zamykanych sklepów w Polsce od co najmniej czterech lat.
To efekt zarówno większej skłonności konsumentów do oszczędzania – w powszechnej opinii najniższe ceny oferują wielkie sieci handlowe – jak i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta