Nowe auta: rok walki koncernów na obniżki cen
Rynek samochodowy w Europie przestanie się kurczyć. Prognozowany jest nawet wzrost sprzedaży o 3 proc. Będzie to możliwe dzięki potężnym rabatom.
Producenci przyznają, że promocje i obniżki będą bardzo widoczne w ich tegorocznych wynikach finansowych. Roelant de Waard, odpowiadający za sprzedaż i marketing w europejskim Fordzie, przyznaje, że sytuacja się nie zmieni, póki fabryki przeznaczone do zamknięcia nie zaprzestaną produkcji.
Jednak producenci nie spieszą się z likwidacją zakładów. Na razie tylko PSA/Citroen zdecydował się na zamknięcie zakładu w Aulnay pod Paryżem, Volvo w Udevalla, Opel wygasza produkcję w Bochum, a Ford zamknie belgijską fabrykę w Genk.
Oprócz tego koncerny masowo zwalniały...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta