Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kolej na konkurencję na kolei

28 lutego 2014 | Ekonomia i Rozwój | Anna Słojewska
Dziś niemieckie koleje mogą wjechać do Polski, jeśli obsługują np. trasę Berlin–Warszawa. Ale nie mogą oferować przewozów na trasie np. Warszawa–Katowice.
źródło: materiały prasowe
Dziś niemieckie koleje mogą wjechać do Polski, jeśli obsługują np. trasę Berlin–Warszawa. Ale nie mogą oferować przewozów na trasie np. Warszawa–Katowice.

Pasażerskie przewozy kolejowe będą otwarte 
na unijną konkurencję. Parlament Europejski zapalił dla niej zielone światło.

Bruksela po raz czwarty liberalizuje europejską kolej. Tym razem otwarte zostaną przewozy pasażerskie, do tej pory chronione przed konkurencją zagraniczną. Przegłosowany w czwartek przez eurodeputowanych pakiet sześciu rozporządzeń przewiduje wpuszczenie konkurencji na tory w całej UE od grudnia 2019 r.

– Mamy 28 praktycznie zamkniętych rynków kolejowych. Koleje są ostatnim rodzajem transportu, gdzie nie ma pełnej unijnej konkurencji. To się teraz zmieni – mówi „Rz" Bogusław Liberadzki, eurodeputowany SLD. Faktycznie, choć nie ma takiego wymogu na poziomie unijnym, całkowicie otwarte są rynki szwedzki i brytyjski, a częściowo – niemiecki, austriacki, włoski, czeski i holenderski.

– Polskie koleje mają sześć lat na przygotowanie się na to – dodaje poseł Liberadzki. Nowy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9776

Wydanie: 9776

Spis treści
Zamów abonament