Mądra firma po szkodzie, czyli ryzyko nie popłaca
Gospodarka | Kryzys na Ukrainie potwierdza, że zanim przedsiębiorca wejdzie na ryzykowne rynki, powinien się solidnie przed tym ryzykiem zabezpieczyć.
piotr mazurkiewicz
Według różnych szacunków 3–3,5 tys. małych i średnich firm sprzedaje swoje towary na Ukrainę, a dla ok. 1,5 tys. przeważa eksport właśnie na ten rynek, który – jak się ostatnio okazało – wciąż jest mocno niestabilny. Co więcej, trudno przewidzieć, w jakim kierunku rozwinie się sytuacja.
– Ukraina to niezwykle wymagający i bardzo specyficzny rynek. W wielu wymiarach jest on trudny do zaakceptowania przez zagranicznych inwestorów. Na przykład korupcja, która jest wszechobecna i wydaje się akceptowana przez całe społeczeństwo. Żeby w tym wszystkim się poruszać, trzeba mieć mocny, lokalny zespół, który potrafi „rozszyfrować" tamtejszą rzeczywistość i się w niej poruszać. Nie ma szans na zarządzanie firmą w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta