Na e-zakupy przyciąga nie tylko cena, ale i wygoda
W internecie kupuje już niemal każdy użytkownik sieci. Zdaniem co drugiego klienta transakcje w e-sklepach są tak bezpieczne, jak te zawierane w tradycyjnych placówkach handlowych.
piotr mazurkiewicz
Rynek internetowy od dawna rozwija się w tempie dwucyfrowym – znacznie szybciej niż tradycyjny handel. Dodatkowo Polska jest również jednym z najszybciej rosnących rynków e-zakupów w Europie.
Zakupowy boom
– Chociaż w Polsce handel elektroniczny odgrywał jeszcze kilka lat temu bardzo małą rolę, to w 2012 r. udział e-commerce w sprzedaży detalicznej wzrósł do 4,7 proc. To oznacza nowe szanse dla polskich przedsiębiorstw – ale także dla zagranicznych firm, które mogą chcieć coraz bardziej agresywnie angażować się w polski rynek – mówi Marcin Łaszkiewicz, menedżer w dziale konsultingu Deloitte.
Okazja sama się prosi o wykorzystanie, ponieważ potencjał zakupowy tkwiący w polskich internautach jest ogromny. Z badania firmy TNS dla porównywarki Ceneo.pl wynika, że w 2005 r. tylko 35 proc. użytkowników sieci robiło w niej także zakupy. Dzisiaj jest to już 96 proc. A...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta