Polski grafen już znalazł nabywców
W dwa miesiące po uruchomieniu sprzedaży supernowoczesny materiał trafił do kilkudziesięciu klientów.
Barbara oksińska
Produkowany w Polsce grafen, nazywany materiałem przyszłości, nie musiał długo czekać na pierwszych nabywców. Jego komercyjną sprzedaż pod koniec grudnia 2013 r. rozpoczęła należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu spółka Nano Carbon. – W tym czasie udało się pozyskać kilkudziesięciu klientów – informuje „Rz" Marta Struk, przedstawicielka ARP.
W pierwszej grupie odbiorców znajdują się firmy, uczelnie i jednostki badawcze, które prowadzą własne prace nad aplikacjami grafenu. W drugiej – zagraniczne uczelnie, w tym Princeton University z USA czy Cambridge University z Wielkiej Brytanii, a także firmy z branży energetycznej i technik laserowych, np. z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Klienci w pierwszym etapie zazwyczaj analizują zakupione próbki. Wiele wskazuje jednak na to, że wkrótce sprzedaż polskiego grafenu ruszy na jeszcze większą skalę.
– Prowadzimy zaawansowane rozmowy na temat długofalowej współpracy z dużymi firmami z Japonii i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta