Kosztowne marzenie Krakowa
Zimowe igrzyska są drogie, być może dla Polski za drogie. Bogatsi od nas wycofali się z wyścigu.
Wzór góralskiej parzenicy, w środku kwadrat symbolizujący rynek. Tak przedstawia się logotyp Krakowa w roli miasta zgłaszającego się do organizacji zimowych igrzysk w 2022 roku. Zaprojektowane przez Szwajcarów logo oraz oficjalną stronę internetową krakow2022.org zaprezentowano 17 marca.
– Nie bez powodu to właśnie Rynek Główny pojawił się w logotypie Krakowa. Jeśli Kraków zostanie wybrany na gospodarza zimowych igrzysk, Rynek będzie pełnił ważne funkcje reprezentacyjne. To tu co wieczór będą się odbywać ceremonie medalowe. Parzenica symbolizuje bliskość Tatr, niezwykłość naszej lokalizacji i polską tradycję – wyjaśniła Jagna Marczułajtis-Walczak, przewodnicząca Komitetu Konkursowego Kraków 2022.
Kilka dni wcześniej, 13 marca, polska delegacja złożyła w siedzibie Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego w Lozannie wymagane dokumenty. Oprócz Krakowa o organizację igrzysk 2022 starają się: Oslo, Lwów, Ałmaty oraz Pekin wraz z położonym w sąsiedztwie miastem Zhangjiakou. Na początku lipca MKOl potwierdzi, czy wszystkie zgłoszone miasta stały się oficjalnymi kandydatami do organizacji igrzysk.
Niedociągnięć w polskiej dokumentacji być nie powinno – w imieniu Komitetu Konkursowego przygotowała ją szwajcarska agencja Event Knowledge Services – spółka wydzielona ze struktur MKOl. Firma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta