Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy katalog może się stać prezentem

26 maja 2014 | Ekspert księgowy
Tabela Artykuł 7 ust. 2 i 3 przed i po zmianach
źródło: Rzeczpospolita
Tabela Artykuł 7 ust. 2 i 3 przed i po zmianach

ZASADY | Drukowane materiały reklamowe nie funkcjonują już jako samodzielna kategoria towarów, których nieodpłatne przekazanie nie wymaga, po spełnieniu określonych warunków, zapłaty VAT. W praktyce ciągle są źródłem problemów.

Marcin Szymankiewicz

Od 1 kwietnia 2013 r. nieodpłatne przekazanie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych nie jest wymienione w art. 7 ust. 3 ustawy o VAT. W tym przepisie ustawodawca wskazał wyjątki od opodatkowania nieodpłatnych dostaw towarów. Porównajmy, jak się zmieniły te przepisy >patrz tabela.

Jak zatem widzimy, od 1 kwietnia 2013 r. ustawodawca nie wymienia już drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych jako samodzielnej kategorii towarów, których nieodpłatne przekazanie w warunkach określonych w art. 7 ust. 2 ustawy o VAT nie powoduje konieczności zapłaty VAT.

Ustawa nie mówi, jak rozumieć

Ustawa o VAT nie zawiera definicji pojęcia „drukowane materiały reklamowe i informacyjne". Organy podatkowe uznają za zasadne posłużenie się definicjami słownikowymi i potocznym rozumieniem tego określenia. Według Internetowego Słownika Języka Polskiego (http://www.sjp.pwn.pl):

  • reklama to:

1. „działanie mające na celu zachęcenie potencjalnych klientów do zakupu konkretnych towarów lub do skorzystania z określonych usług",

2. „plakat, napis, ogłoszenie, krótki film itp. służące temu celowi";

  • informacja to m.in. „wiadomość o czymś lub zakomunikowanie czegoś";
  • drukować oznacza:
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9847

Wydanie: 9847

Spis treści
Zamów abonament