Lot balonem zmotywuje do pracy
Sposób na biznes | Organizacja wyjazdów turystycznych dla firm to bardzo perspektywiczny, ale zarazem trudny biznes.
Adam woźniak
Firmowe wyjazdy eventowe to szybko rozwijająca się część zorganizowanej turystyki. Jest to jednak specyficzny biznes: trzeba być nastawionym na dokładne spełnienie wymagań klientów. Działanie rutynowe szybko ich odstraszy.
Zdaniem touroperatorów organizacja firmowych wyjazdów nie jest przedsięwzięciem dla osób, które w turystyce dopiero zaczynają działalność. Doświadczenie pilota wycieczek bardzo się przydaje, ale uruchamianie pierwszego swojego biura podróży pod segment incentive może okazać się mocno ryzykowne.
– W tym biznesie szczególnie liczy się przede wszystkim jakość i rzetelność. Nie można czarować klientów, trzeba zawsze przedstawiać rzeczywistość tak, jak ona faktycznie wygląda. I na pewno nie można za wiele obiecywać – twierdzi wiceprezes Rainbow Tours Remigiusz Talarek.
Zaczynając działalność z firmami warto mieć dobre rekomendacje z wcześniej przygotowywanych imprez dla „zwykłych" turystów. Ważne, by nie porywać się z motyką na słońce: zlecające wyjazdy wielkie korporacje mają dużo pieniędzy, ale jeszcze większe wymagania. Przy małym doświadczeniu o organizacyjną wpadkę jest bardzo łatwo. Zwłaszcza przy wyjeździe z bardzo rozbudowanym programem, pełnym niestandardowych elementów.
Sprawdzeni partnerzy
Zawsze przydają się już ustalone kontakty z osobami,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta