Operatorów sposoby na klienta
Telekomunikacja | Oferowanie usług o różnym okresie obowiązywania, czy nie związanych z podstawową działalnością, np. bankowych i nowe programy lojalnościowe, to narzędzia walki o to, by konsument był klientem telekomu jak najdłużej.
Urszula Zielińska
Operatorzy komórkowi różnymi metodami starają się przyzwiązać do siebie użytkownika na jak najdłużej. W slangu sprzedawców telekomunikacyjnych usług mówi się o "lojalizacji" klientów, ograniczaniu wskaźnika odejść, tzw. churnu, lub budowaniu lojalności.
– Zamiast o budowaniu lojalności użytkowników lepiej chyba jest mówić o budowaniu ich zadowolenia. Zadowolony z oferty klient nie rezygnuje z usług. Trudno jest wymagać od niego lojalności, gdy operator zajdzie mu za skórę lub konkurencja przedstawi lepszą ofertę - mówi Grzegorz Bernatek, analityk firmy doradczej Audytel.
Małe pole do popisu
Dziś prawie każdy ma już telefon komórkowy, co przekładając na język statystyki oznacza, że rynek jest już nasycony, a penetracja usługami sieci mobilnych przekracza 147 proc. (na każdego mieszkańca przypada 1,5 usługi komórkowej). To statystyka i nie oznacza, że operatorzy nie mają o co walczyć.
Po pierwsze, co roku przybywa osób młodych, które dopiero zaczynają korzystać z telefonu, czy laptopa z mobilnym Internetem. Po drugie, jest nadal grupa osób starszych, które nie zgadzały się długo na uwiązanie do komórkowego aparatu. Po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta