Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bank może wysyłać materiały marketingowe, a konsument ma prawo się na to nie zgodzić

07 października 2014 | Prawo i praktyka | Michał Kołutniak

W prawnie usprawiedliwionym celu administrator danych ma prawo wykorzystywać zebrane informacje. Za taki usprawiedliwiony cel uważa się marketing bezpośredni własnych produktów i usług.

Jeżeli klient banku nie zadeklaruje inaczej, to zgodnie z prawem bank ma obowiązek przesyłać wyciągi bankowe, przedstawiające stan i historię rachunku bankowego. Zdarza się, że wraz z takimi informacjami instytucja finansowa przesyła również informacje o charakterze marketingowym. Od razu należy zaznaczyć, że ma do tego prawo, a przepisem legalizującym takie działanie jest art. 23 ust. 1 pkt. 5 ustawy o ochronie danych osobowych (DzU z 2014, poz. 1182). Zgodnie z nim administrator danych (w tym przypadku jest nim bank)...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9960

Wydanie: 9960

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament