Bank może wysyłać materiały marketingowe, a konsument ma prawo się na to nie zgodzić
W prawnie usprawiedliwionym celu administrator danych ma prawo wykorzystywać zebrane informacje. Za taki usprawiedliwiony cel uważa się marketing bezpośredni własnych produktów i usług.
Jeżeli klient banku nie zadeklaruje inaczej, to zgodnie z prawem bank ma obowiązek przesyłać wyciągi bankowe, przedstawiające stan i historię rachunku bankowego. Zdarza się, że wraz z takimi informacjami instytucja finansowa przesyła również informacje o charakterze marketingowym. Od razu należy zaznaczyć, że ma do tego prawo, a przepisem legalizującym takie działanie jest art. 23 ust. 1 pkt. 5 ustawy o ochronie danych osobowych (DzU z 2014, poz. 1182). Zgodnie z nim administrator danych (w tym przypadku jest nim bank)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta