Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ostra wojna sieci na ceny właśnie się rozkręca

07 października 2014 | Ciekawa ekonomia
W sklepach wyścig o klientów toczy się głównie na poziomie cen
źródło: Rzeczpospolita
W sklepach wyścig o klientów toczy się głównie na poziomie cen

Handel | Sklepy coraz mocniej rywalizują tańszymi produktami. Dla klientów trudno o lepszą wiadomość.

piotr mazurkiewicz

W najbliższych miesiącach nie ma się co spodziewać zakończenia prowadzonej przez handlowców wojny. Co więcej, będzie się ona nasilać, bo w miarę rozkręcania się sezonu świątecznego nikt nie zdecyduje się na podniesienie cen. To w końcu sezon kluczowy dla rocznych obrotów firm.

Dlatego konsumenci mogą liczyć na dalsze obniżki, choć często w promocyjnych cenach sprzedawane są produkty niekoniecznie o najwyższym standardzie.

– Chodzi o przyciągnięcie ludzi do sklepu. Gdy już tu będą, to kupią też inne produkty – mówi prezes jednej z sieci.

Często ostra gra na promocje jednej z firm powoduje rozkręcenie wojny i teraz widzimy to w Polsce. Winnych oczywiście nie ma – z polskiej części badania firmy Simon-Kucher & Partners wynika, że jedynie 12,5 proc. uczestników wojen cenowych jest w stanie się przyznać do  ich powodowania, oczywiście przypadkiem.

Walka o klienta

– Wojna cenowa nikomu nie daje korzyści, ale sieci agresywnie walczą głównie na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9960

Wydanie: 9960

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament