Brali za monity, teraz będą zwracać
Klient banku może się domagać, by ten oddał mu pieniądze, jeżeli pobierał zbyt wysokie opłaty za wysyłane monity.
Osoby, którym bank BZ WBK wysyłał monity i pobierał za to opłaty, mogą domagać się zwrotu części tych pieniędzy. Drogę otworzył im Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zakwestionował wysokość opłat za te czynności banku.
UOKiK stwierdził, że opłaty za monity powinny odpowiadać rzeczywistym kosztom, jakie ponosi dana instytucja. I uznał, że sposób naliczania ich przez BZ WBK był niezgodny z prawem, gdyż narażał konsumentów na nieuzasadnione koszty.
Okazało się, że bank pobierał od klientów 25 zł za wysłanie monitu pocztą, 9 zł za monit telefoniczny,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta