Globalna marka startowała w garażu
Mój biznes | Z małej rodzinnej firmy LUG wyrósł na czołowego producenta opraw oświetleniowych. I nie zamierza spocząć na laurach.
Firma LUG rozpoczęła działalność 25 lat temu. Początkowo produkowała proste oprawy oświetleniowe, które składano w garażu. Jednak apetyt miała znacznie większy i dlatego systematycznie poszerzała ofertę. Rozwijała również sieć sprzedaży poprzez własne sklepy firmowe.
W 2001 r. przekształciła się ze spółki cywilnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Przełomem dla firmy było wejście Polski do Unii Europejskiej.
– Od tej pory mogliśmy zdobywać unijne dotacje i finansować z nich rozwój technologii produkcji – wspomina Ryszard Wtorkowski, prezes i główny akcjonariusz firmy LUG.
Skok na głęboką wodę
Ważnym wydarzeniem w życiu spółki było wejście na tzw. małą giełdę, czyli rynek NewConnect, i uzyskanie dużego kapitału na inwestycje. Kluczowa dla przyszłości firmy okazała się decyzja o inwestycji w technologię LED, a potem uruchomienie linii produkującej półprzewodnikowe źródła światła.
– W zeszłym roku z linii w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta