Trudny język potęguje nieufność
Renata Pawlicka | Wyjaśniamy, jak działa obrót bezgotówkowy – mówi zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP.
Rz: Jaki jest główny cel Akademii Dostępne Finanse (ADF)?
Renata Pawlicka: To jest projekt edukacyjno- -promocyjny, którego głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o usługach finansowych z zakresu bankowości, ale także ogólnej wiedzy ekonomicznej. Mamy nadzieję, że dzięki tym działaniom zwiększy się zaufanie do obrotu bezgotówkowego, które wciąż nie jest satysfakcjonujące. Liczymy też, że w dłuższej perspektywie zmieni się postawa Polaków, jeśli chodzi o korzystanie z usług finansowych. Pierwszą grupą, do której kierujemy ten projekt, są osoby powyżej 65. roku życia, ponieważ to wśród seniorów odsetek osób niekorzystających z usług bankowych jest najwyższy. Od połowy 2012 roku co kwartał organizujemy spotkania w kolejnych miastach wojewódzkich i w pierwszym kwartale 2016 roku podsumujemy efekty działań skierowanych do seniorów.
Czy to jest jedyna grupa, do której jest skierowany ten program?
Drugą w kolejności, jeśli chodzi o wysoki poziom nieubankowienia, jest grupa osób młodych, do 24. roku życia, co było dla nas pewnym zaskoczeniem ze względu na otwarte podejście tej grupy wiekowej do innowacji w różnych dziedzinach życia. Do tej grupy skierujemy zupełnie inną odsłonę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta