Mocne piwa w odwrocie
Rynek spożywczy | Maleje sprzedaż lagerów z dużą zawartością alkoholu. Młodzi konsumenci wolą słabsze trunki.
Beata Drewnowska
O tym, że mocne piwa mają już za sobą najlepsze lata, świadczy ostatnia decyzja Kompanii Piwowarskiej. Z etykiet należącego do niej dębowego mocnego znika właśnie słowo „mocne". Dzieje się tak, mimo że nie zmienia się jego receptura i nadal zawiera ono 7 proc. alkoholu.
– Zrezygnowaliśmy z określenia „mocne", koncentrując się na jakości, tradycji i autentyczności – mówi Michał Kuczyński, szef marki Dębowe.
Smakowe zyskują
Wprawdzie piwa zawierające co najmniej 6,2 proc. alkoholu mają wciąż swoich zwolenników, głównie wśród mężczyzn po 45. roku życia, to trudno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta