Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak rozliczyć prezent dla kontrahenta

07 grudnia 2015 | Podatki | Magdalena Ciałkowska

Przedsiębiorcy, którzy planują z okazji świąt lub końca roku przekazać swoim partnerom biznesowym upominki, powinni pamiętać o skutkach podatkowych takiego przedsięwzięcia. Pojawią się one po obu stronach: darczyńcy i obdarowanego.

Magdalena Ciałkowska

W celu zarówno nawiązania, jak i podtrzymywania pozytywnych relacji z kontrahentami przedsiębiorcy bardzo często praktykują obdarowywanie ich okazjonalnie prezentami. Jest to niewątpliwie bardzo miły, a zarazem trafny chwyt marketingowy, który wpływa niewątpliwie na poprawę stosunków pomiędzy stronami. Można więc stwierdzić, że przyczynia się do uzyskania przychodu, a w konsekwencji co do zasady przedsiębiorcy mogą zaliczyć wydatki poniesione na ten cel do kosztów uzyskania przychodu. Wyjątki dotyczą wydatków, które zgodnie z ustawami o PIT i o CIT, mimo że przyczyniają się do uzyskania przychodu przedsiębiorcy, nie stanowią kosztów uzyskania przychodu. Głównym problemem jest bowiem zakwalifikowanie poniesionych wydatków do tych na reklamę i na reprezentację.

Reprezentacja i reklama

Nie ma jasno sprecyzowanej definicji pojęć „reklama" i „reprezentacja" w przepisach podatkowych. Przyjęło się, że reprezentacja buduje wizerunek firmy w oczach obecnych lub przyszłych klientów, reklama natomiast...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10314

Wydanie: 10314

Spis treści
Zamów abonament