W Europie internet bije telewizję na reklamy
Według najnowszych prognoz organizacji IAB Europe, w tym roku po raz pierwszy w historii reklamowe wydatki na internet zrównają się z telewizyjnymi. W Polsce to na razie perspektywa odległa.
magdalena lemańska
Jak szacuje IAB Europe, rynek reklamy internetowej, który w 2014 roku był wart prawie 31 mld euro, na koniec tego roku najprawdopodobniej przegoni telewizję (33,5 mld euro wpływów w 2014 r.) i w przyszłym będzie liderem reklamowego rynku na Starym Kontynencie.
– IAB Europe i partnerująca mu przy badaniu firma IHS odniosły dane dla reklamy internetowej do wydatków na pozostałe media – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – Z tego wyniknęło, że jeśli utrzyma się do końca roku obecna dynamika ich wpływów reklamowych, internet pod koniec roku, czyli mniej więcej teraz, właśnie dogania w Europie telewizję.
Innowacyjna sieć
Jak podlicza w swoim raporcie IAB Europe, w reklamie internetowej pracuje w 28 krajach Unii Europejskiej prawie milion osób (0,4 proc. wszystkich europejskich pracowników), a jeśli doliczy się miejsca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta