Kiedy sprzedawca musi mieć potwierdzenie odbioru faktury korygującej
Gdy przedsiębiorca, który udzielił rabatu lub stwierdził pomyłkę w cenie, chce obniżyć należny VAT, musi mieć potwierdzenie, że nabywca otrzymał skorygowany dokument sprzedaży. Wyjątek dotyczy m.in. dostaw energii i eksportu.
Sprzedaż rozliczana w systemie marży
Czy faktury korygujące wystawiane na udokumentowanie sprzedaży rozliczanej w systemie marży muszą posiadać potwierdzenie odbioru jako warunek korekty podstawy opodatkowania i podatku?
Nie.
Na takich fakturach nie jest bowiem wykazywana kwota VAT. Chodzi o faktury wystawiane m.in. w przypadku:
- świadczenia usług turystyki, dla których podstawę opodatkowania stanowi zgodnie z art. 119 ust. 1 ustawy o VAT kwota marży – faktury te powinny natomiast zawierać obowiązkowo wyrazy „procedura marży dla biur podróży" (zob. art. 106e ust. 2 ustawy o VAT)
- dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, dla których zgodnie z art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o VAT podstawę opodatkowania stanowi marża – faktury te powinny natomiast zawierać obowiązkowo odpowiednio wyrazy „procedura marży – towary używane", „procedura marży – dzieła sztuki" lub „procedura marży – przedmioty kolekcjonerskie i antyki" (zob. art. 106e ust. 3 ustawy o VAT).
A zatem w przypadku faktur korygujących wystawianych do faktur dokumentujących procedurę marży nie jest potrzebne posiadanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej.
Dostarczenie mediów do wynajętego lokalu
Chcę skorygować fakturę dokumentującą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta