Moda na zbyt łatwy patriotyzm
Prawdziwy patriotyzm gospodarczy to długofalowa, ale opłacalna strategia zarówno dla konsumentów, jak i firm.
Paweł Jabłoński
Znacząca część klasy politycznej poszukuje w patriotyzmie gospodarczym rozwiązania wszystkich problemów naszego państwa. Szukamy miliardów wyprowadzonych z kraju podatków, szukamy chętnych do kupowania polskich towarów czy usług, marzymy o wielkich wywodzących się znad Wisły globalnych koncernach i uznanych markach. Wystarczy przeczytać relację z debaty (strony 12–13), by się zorientować, jak bardzo są różne te oczekiwania. Od postulatów ekonomicznych, przez oczekiwania co do postaw konsumenckich do apeli o rozsądną, życzliwą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta