Patriotyzm ważny też na zakupach
Dla konsumentów coraz ważniejsze jest, skąd pochodzi ich pralka czy kuchenka. Made in Poland ma znaczenie.
piotr mazurkiewicz
Polskie społeczeństwo wciąż jest na dorobku, dlatego na zakupach zdecydowana większość decyzji zapada w oparciu o kryterium ceny. Jednak producenci zarówno żywności, jak i innych kategorii widzą, że podejście konsumentów zaczyna się stopniowo zmieniać.
Choć sklepy nie rezygnują z organizowania promocji i przyciągania uwagi wszelkiego typu okazjami cenowymi, to coraz częściej wykorzystują też wątek patriotyczny. Podkreślają, jaka część ich oferty jest produkowana w Polsce, organizują specjalne akcje promocji dań kuchni narodowej itp.
Dobre, bo z Polski
Podobny kierunek czeka także producentów sprzętu AGD, co może być dla nich dodatkowym impulsem zwiększającym sprzedaż. Tym bardziej że Polska jest już największym producentem tego typu asortymentu w Europie. Tylko w 2014 r. powstało go w naszym kraju ponad 20 mln sztuk. W tym roku będzie jeszcze lepiej.
Ma to także przełożenie na wartość eksportu, ponieważ średnio 80–90 proc. produkowanego w Polsce sprzętu trafia na rynki zagraniczne. W 2014 r. jego wartość wyniosła 16,7 mld...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta