Biznes, który poczuwa się do odpowiedzialności
Miliony złotych, które firmy co roku przeznaczają na dobroczynność, pomagają rozwiązywać problemy społeczne.
Anita Błaszczak
Patriotyzm kojarzy się Polakom przede wszystkim z udziałem w wyborach, znajomością historii Polski i świętowaniem rocznic ważnych wydarzeń. Mniejsze znaczenie mają kwestie ekonomiczne. Tak zwany patriotyzm konsumencki – czyli wybieranie krajowych produktów – w niedawnym sondażu firmy ARC Rynek i Opinia za przejaw patriotyzmu uznało 37 proc. Polaków. Za mniej istotne uczestnicy badania uznali uczciwe płacenie podatków. W dodatku, choć 26 proc. badanych uważa to za patriotyczne zachowanie, to jednocześnie niewiele mniej, bo 23 proc. nie widzi tutaj związku między uczciwością podatnika a jego patriotyzmem.
Mniej rozbieżne są nasze oceny działań na rzecz lokalnej społeczności, kojarzące się 22 proc. Polaków z patriotyzmem. W przypadku firm oznacza to zwykle wprowadzanie działań zgodnych z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR. W ostatnich latach stała ona się ona jednym z ważnych elementów wizerunku przedsiębiorstw, szczególnie tych, które z racji swojej wielkości mają większy wpływ na otoczenie.
Oczekiwane wsparcie
Zaangażowanie społeczne i udział w rozwoju społeczności lokalnych (m.in. poprzez działalność charytatywną, wsparcie projektów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta