Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biznes, który poczuwa się do odpowiedzialności

16 grudnia 2015 | Indeks patriotyzmu polskiego biznesu
Firmy widzą potrzebę aktywności społecznej
źródło: Rzeczpospolita
Firmy widzą potrzebę aktywności społecznej
Firmy, które najwięcej wydają na działalność prospołeczną w tys. zł
źródło: Rzeczpospolita
Firmy, które najwięcej wydają na działalność prospołeczną w tys. zł

Miliony złotych, które firmy co roku przeznaczają na dobroczynność, pomagają rozwiązywać problemy społeczne.

Anita Błaszczak

Patriotyzm kojarzy się Polakom przede wszystkim z udziałem w wyborach, znajomością historii Polski i świętowaniem rocznic ważnych wydarzeń. Mniejsze znaczenie mają kwestie ekonomiczne. Tak zwany patriotyzm konsumencki – czyli wybieranie krajowych produktów – w niedawnym sondażu firmy ARC Rynek i Opinia za przejaw patriotyzmu uznało 37 proc. Polaków. Za mniej istotne uczestnicy badania uznali uczciwe płacenie podatków. W dodatku, choć 26 proc. badanych uważa to za patriotyczne zachowanie, to jednocześnie niewiele mniej, bo 23 proc. nie widzi tutaj związku między uczciwością podatnika a jego patriotyzmem.

Mniej rozbieżne są nasze oceny działań na rzecz lokalnej społeczności, kojarzące się 22 proc. Polaków z patriotyzmem. W przypadku firm oznacza to zwykle wprowadzanie działań zgodnych z ideą społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR. W ostatnich latach stała ona się ona jednym z ważnych elementów wizerunku przedsiębiorstw, szczególnie tych, które z racji swojej wielkości mają większy wpływ na otoczenie.

Oczekiwane wsparcie

Zaangażowanie społeczne i udział w rozwoju społeczności lokalnych (m.in. poprzez działalność charytatywną, wsparcie projektów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10322

Wydanie: 10322

Spis treści
Zamów abonament