Jaki patriotyzm w gospodarce
Patriotyzm gospodarczy to również wrażliwość społeczna firmy i to, czy czuje się ona częścią swego otoczenia.
Polski. Nasz. Wasz. Zagraniczny. W gospodarce, podobnie jak w innych dziedzinach życia, widoczne są aktualne społeczne emocje. Jedną z ważniejszych jest potrzeba bycia dumnym z kraju, miasta. Także z firmy – naszej, polskiej, ale odnoszącej globalne sukcesy. Dlaczego ważne jest, skąd firma pochodzi? A może istotniejsze jest, ile tworzy miejsc pracy, jak przyczynia się do rozwoju lokalnej społeczności, danego regionu, kraju i czy jest innowacyjna? Przecież właśnie to buduje jej obywatelstwo.
Jest początek lat 90. raczkował polski kapitalizm. Informacja zaczęła być cenna, a podstawowym narzędziem pracy stała się kilkukilogramowa skrzynka z anteną i słuchawką. To pierwszy telefon komórkowy, jak się dowiedziałem, nazywany był m.in. centertelem. Tak jak firma PTK Centertel, która wprowadziła wtedy do Polski telefonię mobilną i zbudowała sieć w całym kraju. Przechodziła ona różne koleje. Pierwszą markę Idea zmieniła na globalny Orange. A następnie połączyła się z Telekomunikacją Polską, swoją spółką matką, tworząc Orange Polska. Czy to pozbawiło połączoną firmę polskiego obywatelstwa?
Narodowość firmy
Świat, w którym przyszło nam żyć, pełen jest obco brzmiących nazw. Zbyt rzadko mamy szansę, by zatrzymać się na chwilę i zadać sobie pytanie, co się za nimi kryje? Gdyby zapytać, z czym kojarzy się marka taka jak Orange, zapewne na początek padłoby: „mam telefon w tej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta