Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jaki patriotyzm w gospodarce

16 grudnia 2015 | Indeks patriotyzmu polskiego biznesu
Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska
źródło: Orange
Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska
Jedna z 77 Pracowni Orange w podkarpackiej Tuszymie. Inicjatywa ta ma dać mieszkańcom lepszy dostęp do technologii i wzmocnić ich cyfrowe kompetencje
źródło: Orange
Jedna z 77 Pracowni Orange w podkarpackiej Tuszymie. Inicjatywa ta ma dać mieszkańcom lepszy dostęp do technologii i wzmocnić ich cyfrowe kompetencje
W sumie Orange Polska od 2005 roku przekazał ponad 182,5 mln zł na cele społeczne
źródło: Orange
W sumie Orange Polska od 2005 roku przekazał ponad 182,5 mln zł na cele społeczne

Patriotyzm gospodarczy to również wrażliwość społeczna firmy i to, czy czuje się ona częścią swego otoczenia.

Polski. Nasz. Wasz. Zagraniczny. W gospodarce, podobnie jak w innych dziedzinach życia, widoczne są aktualne społeczne emocje. Jedną z ważniejszych jest potrzeba bycia dumnym z kraju, miasta. Także z firmy – naszej, polskiej, ale odnoszącej globalne sukcesy. Dlaczego ważne jest, skąd firma pochodzi? A może istotniejsze jest, ile tworzy miejsc pracy, jak przyczynia się do rozwoju lokalnej społeczności, danego regionu, kraju i czy jest innowacyjna? Przecież właśnie to buduje jej obywatelstwo.

Jest początek lat 90. raczkował polski kapitalizm. Informacja zaczęła być cenna, a podstawowym narzędziem pracy stała się kilkukilogramowa skrzynka z anteną i słuchawką. To pierwszy telefon komórkowy, jak się dowiedziałem, nazywany był m.in. centertelem. Tak jak firma PTK Centertel, która wprowadziła wtedy do Polski telefonię mobilną i zbudowała sieć w całym kraju. Przechodziła ona różne koleje. Pierwszą markę Idea zmieniła na globalny Orange. A następnie połączyła się z Telekomunikacją Polską, swoją spółką matką, tworząc Orange Polska. Czy to pozbawiło połączoną firmę polskiego obywatelstwa?

Narodowość firmy

Świat, w którym przyszło nam żyć, pełen jest obco brzmiących nazw. Zbyt rzadko mamy szansę, by zatrzymać się na chwilę i zadać sobie pytanie, co się za nimi kryje? Gdyby zapytać, z czym kojarzy się marka taka jak Orange, zapewne na początek padłoby: „mam telefon w tej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10322

Wydanie: 10322

Spis treści
Zamów abonament