Nikt nie mówi o europejskim kryzysie
Europa kupuje auta jak szalona. W listopadzie kierowcy na naszym kontynencie kupili o 13,7 proc. nowych samochodów więcej niż przed rokiem: 1,12 mln.
Za cały rok wzrost wynosi 8,6 proc. i 13 mln samochodów osobowych. Korzystają na tym przede wszystkim Opel, Fiat Chrysler i Ford.
Jak się tego spodziewano, pojawił się efekt „afery spalinowej" w Volkswagenie. Udział rynkowy Grupy VW spadł w listopadzie z 25,4 do 24,8 proc., choć wszystkie marki grupy, poza Seatem, odnotowały wzrost sprzedaży, łącznie o 4,2 proc. Zdaniem Carlosa da Silvy, menedżera w IHS Automotive, to dopiero pierwsza reakcja, którą widać na rynku, bo rejestrowane są auta kupione już po wybuchu afery....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta