Innowacje to w Polsce konieczność
Jarosław Augustyniak | Staramy się budować relacje z klientami, być z nimi blisko, bo tylko wtedy jest szansa, że będą regularnie korzystać z rachunków – mówi prezes Idea Banku w rozmowie z Maciejem Rudke i Marcinem Piaseckim.
Rz: Ostatnio Idea Bank zgarnął wiele prestiżowych nagród, przyznawanych m.in. przez EFMA czy BAI-Infosys. Skąd wzięła się ta innowacyjność?
Jesteśmy małym bankiem nastawionym na finansowanie mikrofirm i start-upów, któremu trudno konkurować z dużymi bankami w sposób tradycyjny. Dlatego musimy szukać rozwiązań, które będą nas wyróżniały. Przez pierwsze dwa–trzy lata uczyliśmy się tego specyficznego rynku – mikrofirm funkcjonujących od kilku miesięcy, które z punktu widzenia dużych banków są jednym z wielu klientów. Liczba spraw, z jakimi musi się każdego dnia uporać fryzjer czy weterynarz, który sam prowadzi biznes, jest tak duża, że jak go pytam, czego najbardziej potrzebuje, to okazuje się, że czasu. Tak zrodził się pomysł mobilnych wpłatomatów, które jeżdżą po gotówkę i pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić godzinę w ciągu dnia.
I to jest innowacyjne? Kiedy pan płacił ostatnio gotówką?
Dla mnie to było zaskoczenie, ale kiedy sprawdziliśmy, jak rozliczają się nasi klienci, okazało się, że co trzeci obraca wyłącznie gotówką, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta