Niemiecki biznes nie taki łatwy
Obuwnicze CCC i odzieżowe LPP wciąż czekają na zyski na największym rynku w Europie.
maciej rudke
W 2015 r. CCC w Niemczech i Austrii miało około 45 mln zł straty operacyjnej, z czego większość stanowiła strata na rynku niemieckim – ocenia Piotr Bogusz, analityk DM mBanku. W tym roku straty mogą być podobne.
Pięć lat do zarobku?
Największa firma obuwnicza w Europie Środkowej zadebiutowała na rynkach zachodnich w drugiej połowie 2013 r., ale na razie wyniki nie są zachwycające – koszty w przeliczeniu na 1 mkw. są prawie dwukrotnie większe niż w Polsce (głównie z powodu wyższych kosztów pracy), a sprzedaż na mkw. jest niższa niż w naszym kraju.
Na koniec 2015 r. CCC miało w Niemczech i Austrii w sumie 78 sklepów o łącznej powierzchni 49,6 tys. mkw. Do końca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta