Jaki leasing
Przedsiębiorcy mogą wybierać spośród dwóch rodzajów leasingu.
Robert Przybylski
Od kilku lat klienci firm leasingowych mogą wybierać między dwiema ofertami: leasingiem tradycyjnym z wykupem auta za przysłowiową złotówkę, oraz leasingiem z dużą wartością wykupu. W obu przypadkach raty leasingowe można wliczyć w koszt uzyskania przychodu, co zatem przesądza o wyborze jednej z tych ofert i jakie rozwiązanie jest najkorzystniejsze?
Wybór finansowania
Odpowiedź na powyższe pytanie zależy od oczekiwań klienta i jego polityki finansowej. Jeżeli ma fundusze na zwiększenie aktywów, może wybrać leasing klasyczny. Natomiast jeżeli potrzebuje niskiej raty miesięcznej, może skorzystać z ofert firm leasingowych, które w klasycznym leasingu operacyjnym znacznie zwiększają ratę końcowa (wykup za np. 20-30 proc.). – Jednak musimy pamiętać, że koszt całkowity będzie większy (wpłata początkowa, raty finansowe, ewentualne raty eksploatacyjne, wykup) oraz po okresie umowy zaangażować znaczne środki w wykup, które mogłyby być ulokowane np. w inwestycje – ostrzega członek Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Marcin Pawłowski, którego firma 4optima specjalizuje się w optymalizacji kosztów floty.
Wybierając ofertę z niską ratą miesięczną można też skorzystać z leasingu z dużą wartością wykupu. Ta oferta przypomina najem długoterminowy, a jej niskie raty wynikają z wysokiej wartości końcowej samochodu,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta